Get ready for ZNO

У 2018 році для проведення зовнішнього незалежного оцінювання з англійської, іспанської, німецької та французької мов буде використано тести двох рівнів складності: рівня В1 і рівня В2. Новацією цих тестів буде також частина «Розуміння мови на слух», яка передбачатиме прослуховування звукових фрагментів і виконання завдань до них.
Випускники старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів 2018 року, які бажають зарахувати результат зовнішнього незалежного оцінювання з іноземної мови як оцінку за державну підсумкову атестацію та вивчали цю мову на профільному рівні, мають складати відповідний предметний тест рівня В2.
Деталі на сайті http://zno-kharkiv.org.ua/ або http://testportal.gov.ua/
Допоміжні навички та вміння читати (Reading sub-skills)
*      Попередні припущення ( Predicting)
Побіжно проглядаючи текст, його структуру, оформлення, зміст, лексику, ми можемо визначити його формат: це газетна стаття, електронний лист, розклад руху поїздів або автобусів, оголошення, записка, листівка, смс тощо. Дуже важливо привчати учнів звертати увагу на такі дрібниці, адже це полегшить їм роботу над завданням. Навичка формувати попередні припущення допомагає учням налаштуватися на певну тематику та активізувати лексичний запас, а отже, вони будуть краще підготовлені до сприйняття нової інформації.

*      Швидке читання для розуміння суті (Skimming)
      Натрапляючи на якесь джерело інформації - статтю в газеті, книжку, інтернет-ресурс, - ми насамперед хочемо визначити, чи цікаво нам це читати.  Для цього ми вчитуємося в заголовки, проглядаємо зміст, звертаючи увагу на ключові слова, і зрештою розуміємо, про що йдеться в тексті, який привернув нашу увагу. Це навичка швидкого читання. Для того, щоб учні змогли розвинути цю важливу навичку, ми маємо, по-перше, чітко сформулювати завдання і, по-друге, встановити ліміт часу на читання тексту.   Якщо ви дасте учням забагато часу, вони автоматично почнуть читати як зазвичай, і замість швидкого читання ви отримаєте детальне. Тому, даючи учням завдання на швидке читання, порадьте їм не звертати уваги на незнайомі слова й поясніть, що пізніше вони матимуть можливість прочитати цей текст уважніше та ретельніше.
*      Швидке читання для отримання спеціальної інформації (Scanning)
    Це вже не читання для розуміння суті, а побіжний перегляд тексту, мета якого - знайти саме ту інформацію, яка нас цікавить (ціни, дати, імена, місця, певна лексика). Ця навичка включає вміння ігнорувати все те, що не стосується поставленого перед учнем завдання. Основними умовами цього є також чітке формулювання завдання та встановлення ліміту часу на читання тексту.

*      Детальне читання тексту (Reading for detail)
Це техніка читання, яка передбачає дуже ретельне опрацювання тексту та повне його розуміння. Детальне читання відбувається, коли учні читають текст уже вдруге або ж втретє (після швидкого читання - skimming та/або scanning). Водночас для якісного виконання завдань на детальне читання учням потрібно розуміти не кожне слово (як це може видатися) а лише лексичні одиниці, незнання яких унеможливлює виконання поставленого завдання.

    Використання мови (Use of  English)
Завдання на використання мови може бути складним для учнів з багатьох причин. Наприклад, якщо в класі ми вивчаємо кожен граматичний компонент окремо, то в завданнях даного блоку подана  вся граматика. Також тексти англійською можуть бути дуже довгими -  учні можуть заплутатися в одночасному читанні тексту та виконанні завдань.  Більше того, варіанти для використання часто дуже схожі за значенням чи написанням.
        Варто зазначити, що тренування навичок використання мови необхідно застосовувати протягом усіх років вивчення англійської мови, а не лише перед ЗНО.
      Деякі поради:
*     «Бачити» текст. Націлювати учнів на визначення, передбачення суті тексту з його назви. Використовувати ілюстрації до тексту, що теж сприятиме уявленню про зміст. Навіть, якщо немає ілюстрацій, то на дошці можна записати ключові слова з тексту – це також привертає увагу та сприяє уявленню про зміст. Потім, прочитавши текст, учні перевірять свої здогадки. Вчитель може також швидко вигадати твердження T/F для закріплення розуміння. 
*    Не звертати увагу на завдання… поки що.
    Завдання може відволікати увагу від розуміння тексту. Можна учням навіть порекомендувати прикрити рукою завдання. Необхідно текст прочитати із незаповненими пропусками, звертаючи увагу на те, що написано перед ними  та після них. Дуже велика ймовірність, що таким чином учні звертають увагу на слова-маркери, прийменники тощо. І вже, маючи більш менш повну картину тексту, учні знатимуть, що їм потрібно додати.
*    Перечитати текст. Учні можуть обмінятися своїми НО і прочитати текст сусіда.
*    Обговорити відповіді, одночасно перевіряючи граматичні, орфографічні правила . 

Комментариев нет:

Отправить комментарий